Friday, June 18, 2010

Email dari Si Penipu...



Sekarang ni macam-macam orang buat kalau nak menipu. Pagi tadi aku dapat satu emel dari konon-kononnya "Maybank 2U". Dalam emel tu, dia kata akaun aku kene blok. Jadi, aku kena la buat password baru.

Yang paling kelakarnya. Aku ni mana la ada akaun Maybank. Aku rasa ramai orang yang terkena dengan taktik si penipu nih. Semoga Allah melindungi kita semua dari kejahatan mereka-mereka yang tidak takutkan azab Allah ini.

Untuk perhatian semua, JANGAN sekali-kali anda tertipu dengan taktik menipu yang sebegini. Pihak bank tidak akan menghantar sebarang email untuk pertukaran kata-laluan kepada pelanggan mereka.

Sekiranya anda menerima emel sebegini dan anda adalah pelanggan kepada Maybank 2U, sila buat pengesahan dengan bank terbabit melalui nombor telefon khidmat pelanggan mereka. Pastikan anda dapatkan maklumat dari laman-laman web yang benar sahaja.

1 comment:

  1. aku pon tiap2 hari dapat mail ni..bila aku call centre dia kata abaikan...bayangkan dalam 1 hari ader 3 hingga 4 kali dapat...logik ka

    ReplyDelete