Friday, June 11, 2010

Piala Dunia 2010

Jam dah pukul 10pm. Piala Dunia 2010 baru saja start. Aku masih lagi menggoreng pisang tanduk yang diambil dari Pontian. Harap-harap tak miss lah kick-off untuk piala dunia kali nih. Perlawanan pertama malam ni adalah di antara Republic of South Africa dengan Mexico.

Tapi pasai apa bunyik macam lebah daaa.. Aku pun tak tau instrumen apa yang penyokong depa ni pakai. Ataupun something wrong dengan live telecast yang depa buat. Astro pun sama, TV1 pun sama.

Sebenarnya, aku ni bukannya kaki bola pun. Tengok bola pun sekali-sekala. Itu pun kalu tertengok. Tapi tiap-tiap kali world cup, rasa memang best sangat. Aku kalau boleh tak tinggal lah match yang sempat untuk di tonton. Dulu-dulu masa belom ada astro kat rumah. Sanggup pukul 2-3 pagi pi melepak kat kedai mamak sebab world cup punya pasai. Tahun 2010 ni, Piala Dunia diadakan di negara Afrika Selatan.

Pada aku, ini lah masanya kita boleh tengok semua player terbaik dunia beraksi untuk mewakili negara diorang.

Seperti biasa, pasukan dari benua afrika menjadi pilihan aku. Tapi tahun ni spesial sket sebab ada Korea Utara, Korea Selatan dan Jepun yang menjadi harapan Asia untuk meneruskan perjuangan di Piala Dunia 2010. Harap-harap diorang mempunyai semangat juang yang tinggi untuk mencapai kemenangan.

Insya Allah, kalau ada kesempatan, aku memang akan tengok semua match. Insya Allah. Nampak gayanya, lepas ni kena lah adjust sket waktu tidur. Sebab match ada yang start pukul 10pm. Pastu pukul 2.30am ada lagi match.

Kadang-kadang tu terpikir jugak. Kalaulah pasukan Malaysia masuk Piala Dunia, aku rasa lagi la kita rakyat Malaysia ni excited nak tengok Piala Dunia.

No comments:

Post a Comment