Wednesday, June 2, 2010

Muhasabah Diri

Hari ni, semua berita tertumpu kepada misi menyelamat Ghazza di Palestin. Seperti biasa, reaksi masyarakat islam di seluruh dunia telah dapat dijangkakan. Tunjuk perasaan anti-israel dan anti-amerika diadakan di kedutaan-kedutaan yang terlibat.


Semoga Allah memberikan kita kemenangan dalam menentang israel laknatullah ini. Insya Allah. Pada mereka yang menyertai misi bantuan ke Ghazza, kita doakan kejayaan untuk mereka.

Walau seganas mana pun tindakan israel yang kita dapat saksikan. Dunia hanya mampu mengutuk serangan yang dilakukan. Tiada tindakan yang dapat diambil oleh sekutu kuat Amerika ini. Andaikata serangan itu dilakukan oleh sesebuah pertubuhan yang ada kaitan dengan islam. Sudah pasti akan di canangkan bahawa KEGANASAN yang berlaku oleh PENGGANAS.

Inilah yang terpaksa dihadapi oleh umat islam masa kini. Satu rancangan yang dirancang rapi oleh masyarakat kafir laknatullah untuk menjahanamkan umat islam.

Itu di pihak mereka (kafir laknatullah). Di pihak umat islam pula, lebih parah lagi apabila kita terpaksa berhadapan dengan lebih banyak rintangan. Perbalahan antara umat islam lebih parah untuk diselesaikan. Semoga Allah memberi kemenangan kepada kita untuk bersatu-padu dalam menegakkan agama Islam yang maha benar ini.

Wahai saudaraku, jangan lah kita menyangka bahawa apa yang berlaku di Palestin ini hanya lah sekadar satu episod terasing. Jadikan lah ia sebagai satu peringatan dari Allah supaya kita dapat mengambil iktibar bahawa mungkin satu hari nanti, kita (umat islam Malaysia) juga mungkin akan menerima nasib yang sama.

Marilah kita sama-sama bermuhasabah diri. Agar kita mendapat keredhaan-Nya dan mudah-mudahan kita selamat di dunia dan akhirat. Insya Allah.

No comments:

Post a Comment