Tuesday, June 8, 2010

Cincin 'black onyx'...


Hujung minggu lepas, pegi breakfast kat FAMA (Mardi), Serdang. Saja teringat nak makan nasi lemak dengan ayam goreng tepung. Tapi kedai nasi lemak tu tak jumpa pulak. Memang kedai tu dah tak berniaga kat situ kot.

Masa berjalan balik tu, terserempak dengan satu kedai yang menjual cincin yang ada batu. Batu cincin la. Bukan batu-bata. Aku pun berkenan lah dengan satu cincin tu. Harga dia RM35. Pada aku design dia ok la jugak. Sebab dah lama aku tercari-cari cincin yang ada batu macam tu. Pakcik tu cakap tu batu 'black onyx'. Aku pun tak tau la orang melayu panggil 'onyx' tu batu apa.

Ni la bentuk cincin yang aku beli. Yang hitam tu batu 'black onyx' tu.

Pada aku, aku tak la tekankan sangat khasiat tertentu yang orang selalu cakap tu. Sesetengahnya, diorang memang percaya yang batu-batu tertentu mempunyai khasiat tertentu. Sebab sesuatu itu tiada mendatangkan mudhorat ataupun manfaat melainkan dengan izin Allah.

Cuma aku berkenan saja kat cincin batu 'onyx' nih. Tapi tak tahu lah ini 'onyx' original ke ataupun sintetik.



Ni lagi gambar cincin tu. Pada aku, dari segi rekabentuk dia, memang menarik.



Pandangan sisi dari arah lain pulak.

No comments:

Post a Comment