Wednesday, June 3, 2009

Al-Fatihah...

Tanggal 31 Mei 2009 (Ahad) 8.30 pm, aku menerima panggilan daripada mak aku. Ayah saudara aku yang lebih aku kenali dengan panggilan Pak Tam telah kembali ke rahmatullah. Semoga ruh Pak Tam dicucuri rahmat dari yang Maha Esa. Nama penuh Pak Tam ialah Abd Rahim Bin Aziz.

Alhamdulillah. Aku sempat bertolak balik ke Sungai Petani pada malam tu. Dan aku paling pasti, orang yang paling sedih ialah ayah aku. Sebab Pak Tam dan ayah aku cuma dua beradik. Ayah aku yang sulung. Beza umur antara ayah aku dengan Pak Tam cuma dua tahun.

Urusan pengurusan jenazah selesai lebih kurang pukul 12 tengah hari. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar.

Petang 1 Jun, 2009, aku bawa ayah aku ke hospital sultan abdul halim, sungai petani sebab mata kiri ayah aku merah macam sakit mata. Tapi diagnosis doktor menunjukkan yg mata ayah aku merah disebabkan oleh pendarahan pada blood vessel pada mata. Doktor kata tak kritikal dan ianya biasa berlaku especially pada mereka2 yang ada hypertension.

Al-Fatihah kepada Allahyarham Pak Tam aku.... semoga ruh nya dicucuri rahmat.. insya Allah.... amin..

No comments:

Post a Comment