Monday, March 30, 2009

Di Sambar Petir

2-3 minggu kebelakangan ni musim hujan + ribut petir. Semalam, 29 Mac 2009, aku tak ade kat rumah. Tinggal adik ipar aku sorang saja. Entah macam mana, sekali modem adsl wireless sudah kene sambar daa.. keputusannya modem dengan laptop adik ipar aku tu dah kong.




Ni gambar modem ni dari segi luarannya saja lah. Jenama Aztech model DSL605E. Aku baru pakai modem ni 8 bulan.



Bila aku dah bukak modem tu, ini lah yang aku dapat. Walaupun modem aku ni wireless nyer. Tapi masa tu adik ipar aku tu tengah guna kabel sebab laptop dia tak ade wireless. Kesan kebakaran memang jelas kelihatan.



Bila tengok dekat sikit lagi. Lagi jelas kesan kebakaran tu. Memang dah tak boleh nak buat apa dah. Alternatif yang ada cuma beli saja lah modem yang baru.

Untuk korang semua, aku nasihatkan korang beli la surge protector untuk lindungi modem korang daripada kilat a.k.a petir.

No comments:

Post a Comment